Economia din timpul pandemiei a făcut comerțul online indispensabil

Dacă o călătorie de 1000 de km începe cu un singur pas, atunci o comandă mare îți poate propulsa afacerea înainte cu sute de pași.

Rata de eșec a companiilor micuțe este extrem de mare. Totuși devine puțin mai ușor în momentul în care începi să aduci noi clienți de pe rețelele online, cum ar fi Instagram, Facebook sau Google.

Toate afacerile vor avea la un moment dat o amprentă digitală. Deocamdată, 40% dintre firmele mici nu au un website, iar 38% dintre ele nu folosesc rețelele de socializare, potrivit unui sondaj realizat in 2019 de către Visual Objects. Afacerea cel mai probabil nu o să prospere în acest mod. Antreprenorii trebuie să maximizeze vânzările, traficul (online) și recomandările. Ignorarea comerțului online sau a rețelelor de socializare face ca supraviețuirea afacerii să fie mult mai dificilă.

Iată câteva sfaturi pentru o prezență în online activă a firmei dumneavoastră

Căutați firma în online

Amprenta digitală, de care spuneam mai sus, o să vă permită să vă clădiți o comunitate care să aprecieze și să distribuie conținutul dvs., și care să promoveze marca dumneavoastră către cei dragi. Căutați acum pe Google marca dvs., din postura de client care caută un bun sau un serviciu local. Ce rezultate apar? Încercați mai multe cuvinte cheie. Faceți o investigație a nișei dvs. pe YouTube și pe alte platforme mari pentru a vedea rezultatele.

Încă de la început ar trebui să vă gândiți cum se încadrează/potrivește afacerea dvs. în această căutare. Totuși, gândiți-vă și la faptul că întreprinderea pe care o dețineți diferă puțin de celelalte. Pentru a face clienții să se întoarcă, oferiți ceva în plus! Poate afacerea dumneavoastră de plimbat câini oferă, de asemenea, și mâncare pentru ei sau chiar masaj.

În final, gândiți-vă la website-ul dvs. ca la un magazin virtual. Asta înseamnă că el este un agent de vânzări. Ca atare ar trebui să comunicați ușor, să oferiți toate informațiile necesare și să nu confundați sau mai rău, înșelați. Un lucru plăcut cu siguranță de clienți și de asemenea de motoarele de căutare este dacă website-ul firmei este ușor de utilizat.

Chiar dacă nu v-ați înregistrat afacerea pe Yelp (un site unde există recenzii pentru o gamă variată de afaceri și servicii), sau alte platforme digitale, este posibil să găsiți urme în online. Poate că folosind Google Maps cineva o să descopere serviciile sau produsele dvs., fiind în apropiere, sau poate printr-o mențiune a unui blogger/vlogger ce călătorește. Aceasta este șansa de a valorifica orice feedback pozitiv sau de a diminua unul negativ.

Standardizarea pe mai multe canale

Puneți-vă următoarele întrebări: Cum se poziționează concurenții din apropiere? Își fac publicitate pe Google, Instagram sau Facebook? Ce cuvinte cheie vizează? Plătesc pentru reclamă pe YouTube din partea unor vloggeri?

Pe măsură ce postezi informații pe Facebook, YouTube și alte canale, trebuie să sistematizezi conținutul de peste tot. Specialiștii numesc această metodă de marketing “omnichannel optimization,” ce înseamnă practic această standardizare de care spuneam. Aceasta permite clientului să aibă o experiență a shopping-ului perfectă pe fiecare platformă.

Trebuie să fiți siguri că numele firmei, logo-ul, descrierea și un link către website sunt la fel pe toate rețelele. Acest lucru va face ca brand-ul pe care îl dețineți să fie mai ușor de recunoscut. Gândiți-vă la asta – după ce ați navigat o perioadă pe internet, nu mai acordați o atenție deosebită numelui și acelei mici poze de profil. Și totuși tot știți cine a distribuit acea postare grozavă prin felul în care se prezintă.

Pe lângă cele menționate mai sus, mai intra în categoria de față și numerele de telefon, e-mailurile, buletinele informative, orele de funcționare, serviciile pentru clienți și alte informații utile, într-un mod în care clientul să se poată raporta într-un mod plăcut la marca dumneavoastră.

Prezentați cele mai vândute articole

Cum vă veți dobândi faima? Care este talentul dumneavoastră? Și ce produs vindeți pe care clienții îl iubesc cel mai mult? O prezență în online elimină granițele și barierele geografice, deci, prin urmare, aici e cheia de care aveți nevoie și locul unde puteți începe cu dreptul, unde vă puteți dezvolta și oferi tot ceea ce aveți mai bun.

Factorii esențiali ai succesului pentru întreprinderile online sunt un produs remarcabil, un brand memorabil și o comunitate bine închegată. Chiar dacă la început vă adresați pe plan local doar, cu timpul vorba umblă și vă puteți răspândi imediat și în alte orașe sau chiar național. Mai mult, chiar și persoane din alte țări pot comanda online, și vă pot trimite comenzi neașteptate. Este nevoie doar de unul sau doi clienți mai mari pentru a crește întreprinderea de mici dimensiuni la una mijlocie.

O modalitate excelentă de a profita de spusele oamenilor este de a distribui recenziile. Oamenii au încredere în oameni. Nu ezitați să-i arătați pe cei care vă folosesc și iubesc produsele.

În zilele noastre, comerțul online trebuie să fie asimilat cu rețelele de socializare. Clienții mai tineri sunt dependenți de aceste rețele. De exemplu, 90% dintre cei din generația Y (milenialii, adică cei născuți între 1981-1996) folosesc rețelele de socializare, comparativ cu cei din generația „baby boomers” (adică cei născuți între 1946-1964), unde sunt doar 48%. Odată ce o firmă face apel la urmăritorii ei, poate obține foarte multă publicitate gratis. Ei vor vorbi foarte mult despre asta, prin poze, pe forumuri de discuție, in tweet-uri, știri sau alte articole. Profită de ele.

Experiența împreună cu o documentație bogată te vor ajuta enorm

Standardizarea de care vorbeam puțin mai devreme vine prima dată. De acolo, trebuie să aveți un conținut convingător de oferit clienților. Ei trebuie să se simtă în siguranță atunci când se uită la produsele de pe Instagram, de exemplu.

Este foarte important ca întreprinderile de mici dimensiuni să creeze un conținut care să înlăture orice fel de confuzie. Astfel încât clienții să poată să fie la curent și cu reglementările și liniile directoare stabilite în ceea privește noul COVID-19. Puteți arăta realizările de pe rețelele de socializare ca dovadă că vă respectați comunitatea și le puteți oferi un sentiment de siguranță, mai ales la început.

Păstrați website-ul ușor de folosit

În primele etape, antreprenorii lucrează șase sau șapte zile pe săptămână, deoarece există o cerere operațională și logistică mare. O mare parte din prezența online se învârte în jurul marketingului, așa că nu lăsați să vă scape nimic de sub control, pentru că trebuie să continuați să gestionați și alte aspecte ale afacerii.

Mulți proprietari angajează un manager pentru a se ocupa de rețelele de socializare, pentru a posta pe blog, pentru a posta poze și a răspunde la comentarii. Cu toate acestea, o listă de e-mailuri este o mină de aur pentru a ajunge la acei clienți care au arătat interes pentru produsele pe care le dețineți. Managerul, de asemenea, trebuie să se asigure că website-ul se încarcă repede și că viitori clienți pot plăti cu ușurință și pot lăsa date de contact pentru promoții și oferte.

Un alt factor important sunt opțiunile de livrare. Asigurați-vă că aveți mai multe opțiuni de livrare, cu prețuri transparente. Includeți și ce se întâmplă atunci când produsul este deteriorat pe drum sau se dorește returul. Toate aceste lucruri vă ajută să creați o legătură de încredere între dvs. și client.

Proprietarii de afaceri se confruntă cu provocări din cauza întreruperii activității economice din timpul pandemiei și a recesiunii. Cu toate acestea, pandemia a oferit o oportunitate de a descoperi noi metode de vânzare a produselor și de a explora modalități creative prin care puteți ajunge la public. Dacă aveți produse de valoare, cu siguranță o să aveți și vânzare.

Nu mai lăsa concurența să te depășească, contactează-ne acum și profită de oferta noastă 100% banii înapoi dacă nu ești mulțumit.

Autor

Cuprins

2 răspunsuri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *